Monday, 31 December 2012

terima kasih 2012~

untuk kesekian kalinya 2012 akan meninggalkan kita buat selamanya..
terima kasih byk2 kerana Allah telah memberi kan aku berbagai pengalaman yang terindah..
yg buruk datangnya dari kita dan yang baik semestinya dari Allah s.w.t..
semoga 2013 memberi lebih kebahagiaan buat kita semua..
azam baru tu ntah la..
masih dengan azam yang lama kot..
be matured..
jgn berfikir mcm budak2..
ubah penampilan--> mungkin
hahaha..
owh ya..
baru teringat..
azam aku ialah :
menaikkan berat badan
hahahaha..
tak tahulah dpt tercapai or tak..
dari dulu lagi azam tu ade tapi tak tertunai sampai skg..
huhu..
insyaAllah..
i'll work for it..
see you in 2013..
jikan dipanjangkan umur..
insyaAllah..

terima kasih 2012 atas segala memori..
selamat tinggal..
ku akan merinduimu..

impian ku yg satu~

assalamualaikum w.b.t..
mcm biase..
hidup aku terus sunyi tanpa kehadiran dirinya dalam hari2 aku..
setiap hari aku menghitung seberapa lama lagi akan aku dapat bertemu dia..
ini baru praktikal..
dan aku tahu aku akan bertemu dia tidak lama lagi..
tapi mcm mana sekiranya telah tamat pengajian?
aaarrgghhh...terlalu sedih untuk difikirkan..
alhamdulillah aku berjaya setia pada dirinya.. :)
memang kadang2 satu sudut di hati kecil ini menginginkan kehidupan dulu..
yang penuh dgn kawan2..
enjoy sana sini..
tapi kuat di satu sudut hati lagi memikirkan.. "kalau dia buat benda yg sama kat aku, keluar dgn kwn2 perempuan dia, aku sakit hati tak?"
oleh sebab itu aku berjaya setia..:)
alhamdulillah..
aku menjaga status diri ini..
walaupun ia bukan ikatan yang sah..
tapi insyaAllah akan aku bawa ianya kekal abadi seumur hidupku..
"ingin dibangkitkan dan ditemukan di syurga sebagai isterinya"
itulah impian aku yang teguh dihati..
memang orang kata belum tentu orang yang kita sayang sekarang akan jadi suami kita..
tapi kita boleh memohon kan? 
memang Allah yang menentukan semuanya..
tapi kalau kita tak berusaha, semua tidak akan terjadi..
berdoa..bermohon..merayu..
segalanya aku cuba..
jika dia jodohku semoga Allah rapatkan lah hati kami..
jika sudah tertulis bukan dia imamku..
bawalah dia jauh dariku..

insyaAllah..
a d a m & a d i l a
 

Thursday, 20 December 2012

day-20 : 196 more to go

assalamualaikum w.b.t
harini hari ke 20 jasadku terpisah beratus batu dari dia..
hari yg ke 20 jugak aku bersedih setiap malam..
xde ape lagi yg mampu aku ucapkan..
aku hidup umpama jasad yg takda hati..
stiap hari sentiasa sedih yang menyelubungi..
rindu tak usah dikata..
hanya Allah s.w.t yg memahami..
tapi..
semakin hari..
seperti semakin jauh..
kalau dulu aku terpaksa menahan rasa rindu setiap malam ditemani airmata..
tapi kini..berbeza..
aku tak tahu ape salah aku..
dia diam..itu bezanya sekarang..
dulu mungkin dia rajin tegur setiap kesalahan aku..
dan keadaan jadi seperti biasa..
tapi kenape tak sekarang..
makin hari.makin sarat di dada..
aku tersiksa..
tersiksa sgt..
aku tak salahkan dia..
tp keadaan yg terus menyiksa aku mcm nie..
aku tak tahu nk buat ape lg dh..
hari2 yg aku tempuh tidak lagi bercahaya..
yang ada hanya ditemani airmata..
aku redha..
mungkin ini balasan atas segala dosa lampau mungkin..
ak tak menyalahkan takdir..
selagi aku mampu bertahan..
aku tetap bertahan..
pada Allah tempat aku mengadu..
pada Allah tempat aku memohon dan merayu..
baru hari ke 20 dah mcm nie..
aku kena kuatkan semangat utk tempuh 196 hari lagi..
insyaAllah..
aku tahu Allah sentiasa ada..
aku tetap rindukan dia..
tetap sayangkan dia..
tidak berubah sejak kita brsama..
semoga tertulis jodoh kita di Loh Mahfuz..
insyaAllah..

Sunday, 16 December 2012

when he with me..♥

assalamualaikum w.b.t
today baru berpeluang na story mory about our holiday before we seperated for 8 months..
sebab baru tadi jumpa my family angkat and bluetooth picca..:)
lxthu jugak nk bawak adam pegi mana sebenarnye..
so kita pegi i-city ipoh..:)
nie ha pic my sayang..
drama korea sekejap..haha..:P


with mumy rose and abg rudy..:)
keesokannya kami pegi cameron highland..:)
nie permandangan ladang teh yang amat mnyegarkan..:)
tempat ombak rindu berlakon..huhu
me with him..
byk sgt gmbar..
tapi nie jewla yg upload..
tenet lembab punya pasal..huhu..
and lagi sorang xde dlm gambar..
sebab dye yg tgkap gmbar..
she is angah..:)
thanks angah..
ape2 pun..
saya rindukan setiap saat sye dgn dye..
insyaAllah kita jumpa lagi ADAM..
i love you..


Saturday, 15 December 2012

adam..saye rindu awak..

assalamualaikum w.b.t
kepada encik bernama AHMAD SHAHIDAN ALIAS..
tolong la dengar hati saye nie memanggil2 name awak setiap hari..
hurm..
teramat amat amat rindu kan awak..
kalau dulu..
awak yang selalu drive kereta..
tapi skg saye kne drive sendiri..
kalau dulu..
kite pegi beli barang dapur bersama..
tapi skg sye pegi sorang diri..
kalau dulu bila jalan, ade org usha sye..
sye ley menyorok blkg awak..
tp skg sye bdiri atas kaki sendiri..
hurmm..
awak pelengkap hidup saye..
rindu nak tgok muka awak..
rindu nak merengek kat awak..
rindu awak manjekan saye mcm budak kecik..
bile awak jauh, terlalu sunyi hidup saye..
cepat la mase berlalu..
sye nk sgt jumpe awk..
rindunye awk..
tlg la..urmmm..
sume sal awk saye rindu..
jalan2..makan2..
buang mase same2..huhu..
mcm2 lha..
sy janji sy tunggu awk..
harap awk x hancurkan hati saye..
hati sye ade kat awk..
and hati awk ade kat saye..:)
sye sentiasa egt janji awk nnt nak amik sy dari keluarga sye..
love you sayang..
really miss you..:)

Monday, 3 December 2012

aKu rinDu dia

assalamualaikum w.b.t
today genaplah setahun sebulan hbgn aku dgn Adam..
tapi sygnya dia xde kat sisi aku tika ini..
die dah balik ganu on 30nov ritu..
xpelah..lgpun seminggu dia dah spend time dgn aku kat perak..
so..die pun nak balik jumpa family dye..
rindu teramat sgt..
bak kate kakak aku..
"kawen je sng cte"
ckp memang sng..huhu
rindu rindu rindu..
boley dikatekan setiap mcj mesti ade perkataan rindu..
susah nk dibendung..
aku cume ade baju dia jadi peneman..
setengah tahun..
masa yang cukup lama..
nie pun baru 3 hari..
tapi aku dah mcm ape..
hurm..susah kalo dah terbiase hidup ade dia kat depan mata..
cmnie lah jadinye..
tapi takpe..
jarak ini bukan untuk menghukum..
tetapi untuk menjaga aku dan dirinya..
jarak ini menguji seteguh mana kesetian kita..
menguji sejauh mana kita memerlukan satu sama lain..

peraturan telah pn dibina..
mengunakan old school's style..
dimana setiap 3 haribulan..
satu surat akan dihantar sempena ulangtahun..
bermakna sepanjang 6 bulan, aku akan terima 6 surat cinta..
ahaha..bunyi mcm kelakar..
tapi itu cukup bahagia..
kerana surat itu dtg darinya..
dtg dgn penuh kasih syg..
yang membuatkan aku ternanti2 surat itu setiap bulan..

kalau mesej boleh dipadam..
walau kita simpan tapi fon mungkin boleh rosak atau hilang..
tapi surat x mcm tu..
xkn hancur kalo bukan kita yang koyak atau bakar..:)
itu kelebihan org dulu2 kan..

ape2 pun aku tetap menanti utk bertemu dia..
harap Allah kekalkan hbgn kami..
aku terlalu menyayangi dia..:)


Monday, 12 November 2012

~the 1st & last 4ever~

assalamualaikum w.b.t
alhamdulillah on 3 nov 12 lepas genap suwda setahun usia hbgn aku dan Adam..:)
terlalu byk kenangan sepanjang sethun nie..
suke ade..
duke pon ade..
mcm2 lah..
tapi yg penting kami masih bersame mnjge hbgn :)
bak kate dia.."lau na pegi mane2 jge status tu.."
huhuhu..moto hbgn yg sentiase di pegang "susah senang bersame"
alhamdulillah..
sayang menyayangi..
and ak harap ianya akan di akhiri dgn ikatan yang sah..
insyaAllah..
first time ak cpl xpnah ptus..
huhu..lau yg sebelum nie asyk pts je..
yewla..cinta monyet katakan..huhu..
tp skrg tak lagi..
terlalu sygkn dia..
happy sgt..xtahu lah nak ckp mcm mne dah..
(oke xpyh nk gedik sgt)
yang penting aku akn terus jge hbgn nie..
selagi ada rasa syg..selagi itu diharapkan bersama..
dan insyaAllah cuma ADAM yang ku harapkan menjadi imamku nanti..
:)
i love you..

Wednesday, 24 October 2012

~salam AidilAdha~

assalamualaikum w.b.t
alhamdulillah da sampai kampung tgh hari tadi..
punya lah excited na balik raya..
subuh2 lagi aku dah chow dari melaka..
sory la melaka..aku bukan benci hang..
tapi aku rindu kampung aku..hehe
so..alhamdulillah perjalan yang lancar tanpa aral melintang..
tapi kesian kat my mr.Penyu..
dye ta dpt balik lg sebab still ade hal..
sabar ea..esok balik lah..
hope prjalanan awak pon selamat oke?

alhamdulillah..sepanjang kami memulakan hidup baru..
kebahagian yang dulu semakin malap..
menjadi bersinar kembali..:)
betapa syukur aku rasekan..
and harap agar ianya berkekalan hingga ke akhir hayat..
"susah senang bersama"
moto hubungan kami..
chewah..siap bermoto bagai..ahaha..
xde lah..tapi itulah kata2 slalu yang kami sebut..
aku bahagia..aku gembira..
alhamdulillah..
thanks pade kawan2 yg support aku..
tapi aku tahu..
masih ade yang berdendam..
xpe..aku tak kacau hidup kaw..
and aku maafkan kesalahan kau..:)
biarlah kau je busuk hati..aku taknak sama level kau..:)
ape2 pun..senyum selalu..
kerana senyum itu sedekah..:)

assalamualaikum..

Sunday, 16 September 2012

P.A.S.R.A.H

mungkin sudah suratan takdir jalan2 yg terbentang untukku hanya untuk diri ini dipersalahkan..
aku xtahu ape lagi yg patut aku buat utk puaskan hatinya..
tapi..walau beribu pengorbanan..
hanya disebabkan satu kesilapan..
semuanya hancur dan kabur dalam sekelip mata..
tiada lagi penghargaan..
tiada lagi kebaikan..
yg tinggal cuma sia2 kebahagiaan yg berkecai..
satu2 ku cuba cantumkan semula serpihan kebahagiaan itu..
tapi..perkara yg sama pasti akan berulang..
kebahagian cuma untuk beberapa ketika..
hati yg berdarah ku ubati dalam diam..
tidak perlu lagi berharap agar ada yg simpati..
sayu hati tika terdengar luahan yg dia inginkan kita yg dahulu..
tapi tidak dia tahu..
setiap hari aku menangisi utk harapan yg satu itu..
cuma yg pasti masa tidak akan berbalik semula..tt
aku cuma berdoa agar hatinya lembut seperti dulu..
bukan lagi yg seperti waktu ini..
bukan aku ingin kata dirinya bersalah..
tapi terkadang hati aku bagai di carik2 apabila dia berubah disebabkan kesalahan aku yg aku rasakan ada betulnya..
sedangkan jika dia melakukan kesilapan..
aku cuma memejamkan mata dan biarkan kesalahan dia berlalu begitu saja tanpa sedikit pn yg singgah di hati..
itu cara aku utk melupakan semua kesalahannya..
dan sebab itu aku pasti tidak akan dapat menjawab pabila dia persoalkan apa salah dia..
kerana aku telak melupakan..
tapi sayang seribu kali sayang..
oleh kerana aku tidak mampu menjawab..
dia merasakan dirinya tidak pernah melakukan kesilapan..
hati ku sentiasa dipaut pilu..
cukup sekadar mengatakan dia sempurna bagiku dan tidak pernah melakukan kesilapan..
itu ubat utk hatiku..
biarkan dia tidak mengerti aku..
asal aku tahu caraku..
jika dahulu aku mungkin keanak-anakan..
tapi aku sedar aku telah berfikir secara matang..
dan bertindak sepadan dengan umurku..
tapi..itu semua tidak terlihat dimatanya..
yang kelihatan jelas cuma kesalahan aku..
aku pasrah..aku redha..

Saturday, 15 September 2012

Dugaan meneBaLkan keSabaran~

assalamualaikum..
bismillahirrahmanirrahim..
setelah sekian lame menyepi..huhu..muncul balik..
lately memang busy..
busy dgn mcm2 dugaan..
so that's why lah xdpt nak update blog..
terlalu lame rasenye x update..
xpe2..
hurm..nak mulekan dari mane erk?
dugaan..dugaan..dugaan..
hidup xkn lengkap kalau xduga kn?
dugaan n pengalaman yg mematangkan kite..
so aku harap aku tak benci pada dugaan..
sebaliknye aku berterima kasih sebab dugaan yg mengajar aku supeaya lebih sabar, tabah and matang..
walaupun dugaan satu perkara yang memeritkan..
tapi percayalah..
selepas kita atasi dugaan tu..
kita akan merasai kebahagiaan..
memang kebahagiaan tu pula x berpanjangan..
kerana hidup di dunia ini cuma sementara..
wah..dah mcm pakar motivasi pulak aku..huhu
walaupun penat badan sebab baru smpai di kampung..
tapi singgah sekejap meluahkan rasa kat blog nie..
pejam celik pejam celik..
semakin hampir dah dgn penghujung semester..
hurm..xpe..
harap agar kesabaran ini berkekalan agar aku mendapat mengecapi kebahagiaan yang kekal abadi kelak..

I love ALLAH..:)

Friday, 6 July 2012

come to mama :)

setelah sekian lame terpisah..
akhirnya hari nie my mr. Penyu akan datang perak..:)
im waiting for you sayang..
macam2 xtvt aku dah plan..
semuanya just for you..
love you!

Monday, 25 June 2012

Baby!

seronok bile dpt dengar seseorang tu pregnant..
cmner lh agaknyer rase ade nyawa lain dlm perot kn?
huhuhu..
so tahun depan nmpaknye ade dua beby kat rumah..
anak kakak n abg aku..
anak aku? belom lagy..
tunggu nikah dulu..hehe..
ape2 pown, anak dorang, anak aku jugak..
semoga beby2 selamat and sihat dilahirkan nanti..
insyaAllah..:)

Saturday, 23 June 2012

pErgi seKoLah..:)

harini pegi sekolah dengan eyna and dalila..
sebab ade sport's day..
saje2 nk menyebok kat Convent tu..

sebab rindukan sekolah lama..
seronok sangat dpt jumpa cikgu2 tersayang..
lepas jugak rindu kat dorang..
and yang paling terharu..
semua cikgu masih kenal kami..:)
dan mereka masih tidak lupa gelaran "budak nakal"..
hehe..bertuah rasa badan bila dilayan begitu istimewa..
dijemput duduk bersama cikgu2 dan bukan dengan murid lagi..haha
senyum lebar mendengar perkembangan kami..
sekurang2nya anak didik mereka jadi ORANG kn?
hahahaha..
next : kami teruskan perjalanan ke MYDIN..
ala..yang baru bukak kat jelapang tu..huhuhu..

huhuhu..seronok dpt jln dengan kawan2..
lepas tu balik..
n lepas balik rumah aku kuar dengan family pulak pegi amik angin kat lumut..
dah lame x pegi pantai..
ooohhh rindukan si dia..:)
sebelum sampai pantai singgah jap kat paya bakau yang banyak monyet tu..
ada monyet yg baik jer dtg dekat aku amik makanan..
tapi ade sekor tu nkkejar aku..
hey! monyet betul lah!
huhuhu..
lepas tu gi makan..
n balik..
that's all for today..:)


sEntaP weyh!

aku tak tahu lah kenape sejak aku cuti..
kuat sentap pulak aku skg..
bhye niy..penyakit niy..
xley silap sikit tapi dh terase..
sakit woo penyakit nie..
kdg2 wat lawak pown hati aku nk terasa asal..
gedik pulak lah kaw hati..
hurmm..
asal niy..
adoi jgn lh cmnie hati..
aaarrgghhh!! TENSION!

Friday, 22 June 2012

coUnting the time

assalamualaikum w.b.t
hye all..
pejam celik pejam celik it just 2 weeks left before i get back to melacca..
dua bulan dah terperap dalam rumah..
hahaha..memang xpernah lagi duk lama2 mcm niy..
xsabar nak balik melaka..
tapi ade something yg merungsingkan fikiran..
haritu pegi interview SPA..
jawatan pembantu tadbir jewp..
takot sedih gembira..sume perasaan ade sebenarnye..
gembira lau dapat keje kerajaan tu..
sedih sebab terpaksa berpisah dengan Adam..
takot lau aku tak dpt idop tanpe die kat sisi..
hurm..dua bulan nie pown bagai nk gila..
mcmner lah agaknyer lau aku terpaksa berhenti poli??
aduy..kusut weyh memikir..
argh...tension..tp xpela..
setiap yg terjadi ade hikmahnyer..
dan setiap hikmah ade nikmat di sebaliknyer..
insyaALLAH..
dan aku dah tetapkan hati mengikut aje takdir yang dah ditentukan nanti..
kalau ade rezeki aku dpt keje, aku keje la..
lau xdpt tu bermaksud ALLAH nk aku dapatkan dip dulu la kan..
and aku tahu..DIA lebih mengetahui tentang hambanya..
dia xkn uji lebih dr kemampuan hambanya..
insyaAllah aku boleh..
ape2 pown..
memang xboleh tipu lagi yang aku rindu adam sangat2..
i love u Shahidan..

Family Day

assalamualaikum w.b.t..
now bru lah ade kesempatan nk update blog..
hari niy mule2 skali nak cerite sal holiday kat langkawi hari tu..
best sgt sebab da lme xdpt bercuti dengan family..
oke..tak pyh ckp byk..
i'll explain where we went through the picture ya..:)

destinasi pertama ofcoz jetty pulau langkawi..:)
next we are went to cable car @ gunung mat cincang..


 dua budak nakal Jijam &Yaya





next kami balik aparment n mandi pool..

bila dah cukup rehat, kami kuar cari makanan..
and gi dataran helang..:)


for the next day, we are going to eagle feeding..



first time pegag belangkas..geli! kaki dye banyak!
pantai pasir hitam..pelik tp wujud..:) 

jalan sampai penat..
n mlm xtvt shopping chocolate..
n lastly..
on the ferry and get back..
what a happy family day at lgkawi..
i love my family..:)








Friday, 25 May 2012


KISAH SETEGUK AIR
Dalam Peperangan Yarmuk, seorang pembawa air tercari-cari pejuang Islam yang mungkin memerlukan air. Akhirnya beliau menjumpai seorang pejuang yang cedera parah dan mengerang kesakitan. Namun belum sempat pembawa air ini menyuakan air ke bibir pejuang ini, tedengar rintihan seorang pejuang lain yang berteriak "Air! Air! Berikanlah saya air!"
Pejuang pertama yang sedang nazak mengisyaratkan kepada pembawa air untuk meninggalkannya dan memberikan air tersebut kepada pejuang kedua. Pembawa air ini bergegas kepada pejuang kedua yang juga berlumuran darah dan nyata tipis peluangnya untuk hidup. Namun belum sempat pejuang kedua ini meneguk air yang dibawakan kepadanya, terdengar teriakan "Air! Air! Berikanlah saya air!" daripada pejuang ketiga.
Pejuang kedua juga mengisyaratkan kepada pembawa air ini untuk segera memberi air kepada orang ketiga yang berteriak tadi. Namun sesampainya pembawa air ini kepada pejuang ketiga dan belum sempat dia memberi air kepadanya, pejuang tersebut yang sedang nazak juga menghembuskan nafas yang terakhir. Pembawa air ini bergegas kepada pejuang kedua tadi, tapi dia pun telah mati syahid juga. Dia bergegas ke pejuang pertama, tapi pejuang pertama itu pun sudah meninggal dunia. Menitis air mata si pembawa air tadi bila menyedari betapa tiga orang pejuang ini sanggup mengorbankan keperluan masing-masing demi orang lain!
(Saya sengaja tidak menyebut nama-nama pejuang dan pembawa air dalam kisah di atas kerana beberapa sumber yang saya rujuk memberikan nama-nama yang berlainan. Harap sudi perbetulkan jika saya silap di sini.)
Paparan kisah seteguk air di atas menunjukkan beberapa ciri cinta kerana Allah, iaitu:
- Memahami bahawa orang yang kita cintai itu milik Allah dan dia boleh diambil olehNya pada bila-bila masa
- Bila kita mencintai seseorang kerana Allah, kita mementingkan dirinya lebih daripada diri kita sendiri meskipun ini    bermakna kita mengetepikan keperluan peribadi. Relevannya poin ini kerana dunia sekarang amat menitikberatkan    individualisme, iaitu mementingkan diri sendiri.
Kisah seteguk air jelas menggambarkan cinta yang luhur dan sejati. Tidak kira sama ada cinta antara lelaki dan wanita, suami dan isteri, anak-anak, ibu bapa atau sahabat. Sebagai ibu bapa, kita perlu mendidik anak-anak supaya mencari cinta yang hakiki, iaitu cinta yang membawa kita ke syurga. Satu-satunya cinta yang membawa kita ke syurga ialah mencintai seseorang kerana Allah. Ia tidak mudah dilakukan, tetapi memerlukan usaha yang berterusan.
copy and paste from www.iluvislam.com

Friday, 18 May 2012

biaRkan aku~

alhamdulillah..
xde lgy airmte yg jatuh sejak haritu..
lme dah rasenye mata niy x keluarkan mutiaranyer..
aku syukur sebab hati aku makin tabah..
biar aku..
biarlah aku dimarah..disisih..
mungkin tu sume lh yg dah ajar aku sampai setabah niy..
mungkin aku lemah sangat sebelum niy sebab terpaksa berpisah dengan dye..
tapi sumpah atas nama Allah bukan aku belajar mencuba hidup berdikari tanpa dia..
biarkan dia luahkan rasanya dengan kata2..
aku takde hak nak menghalang..
sebab aku tahu salah aku..
and mungkin feedup dgn perangai perempuan mcm aku..
tapi ape yg jd..biar aku dan DIA yg thu..
sebab xguna dicakapkan pun...
yup..boleh pikir sendiri..
memang tipulah lau dh jadi mcmnie xde hasutan yg suruh jadi mcm dulu..
tapi still kukuh benteng kat dalam diri agar jgn dibenci..
sebab itu lebih teruk dari aku disakiti..
takpe..sejukkan hati sendiri dengan minum air sejuk! yum2..
huhuhuhu..
takpe hati..dila jage hati baik2 oke..
umm sayang hati..hehe..

Thursday, 10 May 2012

biLa hati berBisik : rindu

haii ..lambatnyer mase berlalu..
kalau dulu mungkin aku akan rase betapa singkatnyer cuti dua bulan niy berlalu..
tapi skg?hanya Allah yg thu..
tu lh dia..kalo dok dikire waktu tu..
aduhaiii..
tapi takpe..mungkin ade hikmah nyer..
kalo setengah org dok sebok ckp "bia la jarang jumpe, sebab lau jumpa tiap2 hari "
tapi tak bagi aku..
biarlah tiap2 hari jumpe..tp ade jew bende yg kami nk bualkan...
ade jew tempat yg kami nak tuju..
tu lah sebab yang aku terasa kehilangan sangat..
mungkin inilah salah satu ujian Allah..
and aku percaya bila kami berjauhan tapi hati kami makin kuat bersama..
insyaAllah..
really mish you adam

Wednesday, 9 May 2012

wiSh yOur weRe here~

i can be tough i can be strong..
but with you it's not like that at all..
and i remember all those crazy things you said..
you left them running through my head..
you're always there
you everywhere..
but right now i wish you were here..
all those crazy things we did..
didn't think about it, just went with it..
you're always there..you're everywhere..
but right now i wish you were here..

the same feelings~

bangunnyer aku pagi, aku still rase sedih..
sebab berjauhan dgn dia..
apepun, alhamdulillah sebab dye dah selamat sampai umah lepas 8 jam perjalanan..
itu yang penting..
i think he got the same feelings with me..
sb die pun sdey..
aku btmbah sdey lgi bile die ckp dye egt sume yg aku ckp time lalu jalan yg die lalu otway balik ganu semalam..
tapi nk wat camner..
terpakse berpisah..
insyaAllah dua bulan akan datang, jumpa lh lagi..:)
hari niy mungkin da boleh terima kenyataan da..
da ta nanges lagi...hehe
tapi sedey tu tetap ade..
takpelah..dia pun nk balik kmpung dye jugak..
yang penting aku tahu jge diri kt sni..
aku setie kat dye..
n aku jage hubungan niy dgn baik..
insyaAllah..aminn..

rindu awk sangat adam~

Tuesday, 8 May 2012

TerBangnya hAtiku berSamanya ke TerengGanu

bermule larh kehidupan aku sorang2 balik lepas adam balik terengganu pukul 8.30 tadi..
memang aku tak sanggup nk lepaskan die balik..
sampaikan aku tak sanggup tengok bus dye bergerak tinggalkan aku..
aku dah gerak balik dulu sebelum die bertolak..
sumpah aku tak sanggup..
bayangkan jewla..
dua bulan aku takkan dapat tengok muke die depan2..
aaargghhhhh...sedih wooo..
selalunyer..setiap hari aku akan tengok muke die..
sebab ape2 hal mesti dye ade teman aku..
makan tgh hari same..
makan mlm same..
dye hantar ambik aku gi kelas..
gi jalan2..
tapi sekarang??die dah balik..
tinggal lah aku kat perak yg hanya tinggal jasad sedangkan hati aku dah terbang ikot adam balik..
lepas habis jew final exam haritu..
kitowang dah planning nk pergi jalan..
mcm2 tempat aku pegi dgn dye..
hepy sgt3 x terkata..
tambah2 lagi bila dia teman aku balik perak..
mule2 pergi johor satu hari suntuk..
beli baju raya yg sedondon..
pastu..mlm tu dah balik perak and tidor rumah kakak aku..
besoknyer pegi mandi kat hot spring sungai kelah pulak..
berendam air panas then mandi kolam air gunung..ggrrrr..sewjukk..hehe
next day balik batu gajah my home town..
aku bwk dye jumpe my mummy and bestie aku..
hari seterusnye kitowang lepaking at Clearwater Sanctuary Golf Resort..
sekali sekala hidup udara segar sanctuary..
pastu jalan3..n tiba lah waktu yang paling menyedihkan iaitu aku hantar adam balik kat medan gopeng..
uuuwwwwaaaaa....memangx tertahan airmata woo..
huhu..mane taknyer dah setiap hari aku dia ade jer kat sisi..
kereta pon dye jer yg bawak..
bygkn jewla tadi lepas hantar dye, aku memandu sorang2..
ya Allah..memang meraung lah..
sedih giler bila bayangkan dia dah balik..
xde lagi nk teman aku kat sini dua bulan..hurmm..
sedih tak terhingga..
lame jugak aku cube tenangkan diri..
tpi xdpt jugak..sebab asyik teringat kan adam..
aku syg dye sgt..
xthu nk terangkan mcm mne lgy..
hanya ALLAH yg tahu..
semoga tertulis lah jodoh kami bersama..
insyaAllah..aminnnn...


some picture :

dinner time at Clearwater Sanctuary Golf Resort

Hot Spring Sungai Klah, Perak

i love you ahmad shahidan





Monday, 16 April 2012

10 tanda dia lah jodoh kita :)

firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

-Artikel iluvislam.com

Sunday, 15 April 2012

Love Fate :)

alhamdulillah..
aku makin bahagia dgn dia..
lau gaduh sikit2 tu biasalah kn?
hubungan mana yg tak dilanda msalah..
dan dari setiap masalah kite bljr utk jadi lebih baik..:)
ayat yang sama akan aku ucapkan iaitu :
aku sayang dia..
aku cinta dia <3..:)
xkisah la apa org nk cakap..
yang penting aku jujur and ikhlas bila mengucapkannya..
and it just specially for dearest love~ADAM..
hampir penghujung semester..
dan kami akan berpisah untuk dua bulan..
satu jangka masa yg belum pernah kami tempuhi untuk berjauhan..
aku harapkan sangat kami berjaya tempuhi sama mcm cuti2 yg sebelum niy..
aku percayakan dia 99%..
mcm yg aku pernah ckp..
1% lg dia akan dapat bila sahnya dia menjadi suamiku..:)
insyaAllah..aminn..
harap sangat dia setia kat aku sepertimane aku setia gila kat dia..
aku harap dia cuma milikku selamanya..
no sharing no caring!
haha..
okelah..takde pe yg nk dicakapkan lagi..
i love you shahidan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...