Sunday 16 September 2012

P.A.S.R.A.H

mungkin sudah suratan takdir jalan2 yg terbentang untukku hanya untuk diri ini dipersalahkan..
aku xtahu ape lagi yg patut aku buat utk puaskan hatinya..
tapi..walau beribu pengorbanan..
hanya disebabkan satu kesilapan..
semuanya hancur dan kabur dalam sekelip mata..
tiada lagi penghargaan..
tiada lagi kebaikan..
yg tinggal cuma sia2 kebahagiaan yg berkecai..
satu2 ku cuba cantumkan semula serpihan kebahagiaan itu..
tapi..perkara yg sama pasti akan berulang..
kebahagian cuma untuk beberapa ketika..
hati yg berdarah ku ubati dalam diam..
tidak perlu lagi berharap agar ada yg simpati..
sayu hati tika terdengar luahan yg dia inginkan kita yg dahulu..
tapi tidak dia tahu..
setiap hari aku menangisi utk harapan yg satu itu..
cuma yg pasti masa tidak akan berbalik semula..tt
aku cuma berdoa agar hatinya lembut seperti dulu..
bukan lagi yg seperti waktu ini..
bukan aku ingin kata dirinya bersalah..
tapi terkadang hati aku bagai di carik2 apabila dia berubah disebabkan kesalahan aku yg aku rasakan ada betulnya..
sedangkan jika dia melakukan kesilapan..
aku cuma memejamkan mata dan biarkan kesalahan dia berlalu begitu saja tanpa sedikit pn yg singgah di hati..
itu cara aku utk melupakan semua kesalahannya..
dan sebab itu aku pasti tidak akan dapat menjawab pabila dia persoalkan apa salah dia..
kerana aku telak melupakan..
tapi sayang seribu kali sayang..
oleh kerana aku tidak mampu menjawab..
dia merasakan dirinya tidak pernah melakukan kesilapan..
hati ku sentiasa dipaut pilu..
cukup sekadar mengatakan dia sempurna bagiku dan tidak pernah melakukan kesilapan..
itu ubat utk hatiku..
biarkan dia tidak mengerti aku..
asal aku tahu caraku..
jika dahulu aku mungkin keanak-anakan..
tapi aku sedar aku telah berfikir secara matang..
dan bertindak sepadan dengan umurku..
tapi..itu semua tidak terlihat dimatanya..
yang kelihatan jelas cuma kesalahan aku..
aku pasrah..aku redha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...