Thursday 20 December 2012

day-20 : 196 more to go

assalamualaikum w.b.t
harini hari ke 20 jasadku terpisah beratus batu dari dia..
hari yg ke 20 jugak aku bersedih setiap malam..
xde ape lagi yg mampu aku ucapkan..
aku hidup umpama jasad yg takda hati..
stiap hari sentiasa sedih yang menyelubungi..
rindu tak usah dikata..
hanya Allah s.w.t yg memahami..
tapi..
semakin hari..
seperti semakin jauh..
kalau dulu aku terpaksa menahan rasa rindu setiap malam ditemani airmata..
tapi kini..berbeza..
aku tak tahu ape salah aku..
dia diam..itu bezanya sekarang..
dulu mungkin dia rajin tegur setiap kesalahan aku..
dan keadaan jadi seperti biasa..
tapi kenape tak sekarang..
makin hari.makin sarat di dada..
aku tersiksa..
tersiksa sgt..
aku tak salahkan dia..
tp keadaan yg terus menyiksa aku mcm nie..
aku tak tahu nk buat ape lg dh..
hari2 yg aku tempuh tidak lagi bercahaya..
yang ada hanya ditemani airmata..
aku redha..
mungkin ini balasan atas segala dosa lampau mungkin..
ak tak menyalahkan takdir..
selagi aku mampu bertahan..
aku tetap bertahan..
pada Allah tempat aku mengadu..
pada Allah tempat aku memohon dan merayu..
baru hari ke 20 dah mcm nie..
aku kena kuatkan semangat utk tempuh 196 hari lagi..
insyaAllah..
aku tahu Allah sentiasa ada..
aku tetap rindukan dia..
tetap sayangkan dia..
tidak berubah sejak kita brsama..
semoga tertulis jodoh kita di Loh Mahfuz..
insyaAllah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...