Thursday 16 February 2012

detik ini..

saat mcm nielah yg aku paling tak suka..
bile aku duduk sorang..fikiran melayang..

aku rasa aku sedang melalui satu jalan..
ya..jalan yg berliku sedang terbentang luas di hadapan aku..
aku pandang tangan kanan aku..
terlihat ada jari2 yang kemas membalas genggamanku..
aku lihat wajahnya..siapa lagi kalau bukan si dia yang selalu ada di saat susah senangku..
pandang ke hadapan dengan melangkah bersamanya..
ingin mencorak lagi warna kehidupan..
tapi.. detik terhenti seketika..langkah aku mati..
aku menoleh ke belakang..
terlihat segala memori tercatat kemas..
kisah suka..duka..segala2nya ada..
terlihat aku satu ruang di belakang..
di mana itu kisah tentang dua duri yg bergabung menyakiti hati dan perasaan aku..
dua duri yang berusaha mendapatkan hak mereka kembali..
argh..jgn dipandang lagi saat yg sakit itu..
sewaktu aku ingin kembali pandang ke hadapan..
mata aku terhenti di satu sudut lagi..
dimana "dia" yg satu ketika dulu pernah bertahta dihatiku sedang gembira..
senang hatiku melihatnya gembira disamping si gadis yg menggantikan tempatku..
dalam hati..aku doakan dia terus bahgia..
aku??
ku pandang kanan ku..
ku lihat wajahnya yg tenang..tersenyum memberi aku keyakinan..
ku lihat jelas terpancar kejujuran, keikhlasan dan kesetiaan di matanya..
kini aku yakin..yakin untuk melangkah..
dengan kehadiran dia di sisi..
aku semakin tabah..
tinggi harapan aku bersamanya..
ingin berjaya bersama di menara gading..
dan juga menjaga hubungan agar kekal selamanya..
doaku dalam setiap ibadah terhadap-Mu ya Allah..
aminnn....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...